RSS

Czy wybór perfum powinien być de…

Wybór odpowiedniej nuty z…

Uszczęśliwianie Europy

Niezależnie od głupot jak…

Sport to zdrowie

Powiadają, że sport to zd…

Jak wybrać firmę pożyczkową

Gdy przeglądamy strony in…

A miało być tak pięknie

Biznes w internecie kusi …

Jak wybrać konto bankowe i na ty…

Wybór odpowiedniego konta…

16 kroków do miliona

Aby zostać milionerem i o…

Marketing w internecie to podsta…

Marketing w internecie to…

Energia Kundalini

Wiele osób spotyka się z …

Korekta kosztów w przypadku nieu…

Polskie przepisy podatkow…

«
»

Jak przygotować się do matury poprawkowej z chemii?

Absolwenci, którzy nie zdali egzaminu dojrzałości tylko z jednego przedmiotu obowiązkowego lub dodatkowego, mogą podejść do sesji poprawkowej, organizowanej najczęściej w terminie sierpniowym. Czasu nie jest dużo, ale przy dobrych chęciach i odpowiednich narzędziach wystarczy, by poprawić wynik z chemii i starać się jeszcze o miejsce na uczelni. Jak to osiągnąć?

Sprawdź, co było powodem Twojej porażki

Każdy maturzysta powinien zdać sobie sprawę, że opublikowanie wyników maturalnych, nie jest jednoznaczne z oddaniem pracy maturalnej. Skąd więc będziesz wiedzieć, gdzie popełniłeś błąd? Masz prawo złożyć wniosek o wgląd do swojej pracy i Obwodowa Komisja Egzaminacyjna musi to umożliwić, ale tylko w konkretnym terminie i w obecności pracownika OKE. Taki wniosek możesz złożyć do sześciu miesięcy od publikacji wyników, ale im szybciej zwrócisz się z prośbą do komisji, tym szybciej sprawdzisz swoje błędy i zaczniesz się przygotować do egzaminu poprawkowego.

Takie sprawdzenie pracy maturalnej, warto zainicjować jeszcze z jednego ważnego powodu. Tylko w taki sposób masz szansę przenalizować ilość punktów i uzyskać pewność, że wynik rzeczywiście się zgadza. Przy weryfikacji pracy, możesz zrobić notatki albo zdjęcia, by wiedzieć, jakie obszary wymagają powtórzenia i przepracowania.

Jak efektywnie się uczyć do egzaminu poprawkowego?

Na przygotowanie się do matury najczęściej masz około dwóch miesięcy, ponieważ terminy poprawkowe zazwyczaj wyznaczone są na drugą połowę sierpnia. Jak najlepiej wykorzystać ten czas? Możesz zdecydować się na korepetycje, albo kursy maturalne przez internet. Która opcja będzie lepsza?

Indywidualne korepetycje pozwolą wyjaśnić wiele zawiłości i wątpliwości, a jeśli zrobisz notatki z Twojego egzaminu maturalnego, to korepetytor przy okazji wyjaśni, co zrobiłeś źle. Z kolei internetowe kursy maturalne są zdecydowanie tańszym rozwiązaniem i tak  samo skutecznym, co korepetycje. Świetnie opracowane, zawierają wszystkie niezbędne informacje, definicje, jak i wzory. Możesz więc na ich podstawie przygotować się do egzaminu z teorii i z praktyki, ponieważ taki kurs maturalny z chemii zawiera również ciekawe zadania o różnym poziomie trudności. Przydatne będzie też kompendium wiedzy z chemii, które pozwoli uporządkować wiedzę i uzupełnić notatki.

Czy jest sens rozwiązywać zadania maturalne?

Jak najbardziej! To kapitalny pomysł, by jeszcze lepiej przygotować się do egzaminu poprawkowego, a jednocześnie by ułatwić sobie zweryfikowanie posiadanej wiedzy. Zadania bowiem bazują na podstawowych definicjach i jeśli ich nie umiesz albo nie rozumiesz, to też będziesz mieć problem z poprawnym rozwiązaniem zadań.

Zadania maturalne z chemii polecają również nauczyciele i korepetytorzy. Możesz je rozwiązywać po przyswojeniu teorii albo jedynie w ramach treningu praktycznego. Dużą pomocą jest tutaj Internet, gdzie takie zadania dostępne są też wraz z odpowiedziami. Warto po nie sięgać, ponieważ w ten sposób nie tylko sprawdzisz siebie, ale będziesz mniej zaskoczony na samym egzaminie. Nie ograniczaj się jednak tylko do samych zadań, pamiętaj, że na egzaminie musisz wykazać się właściwą wiedzą, dlatego wygospodaruj czas też na powtórki z teorii.

Jak skutecznie powtarzać materiał?

By optymalnie wykorzystać czas do egzaminu poprawkowego, warto dobrze zorganizować sobie czas i narzędzia do nauki. W pierwszej kolejności zaplanuj dobrze cały terminarz i podziel materiał tak, by starczyło Ci czasu na opanowanie wszystkich zagadnień. Dobrym narzędziem będzie tutaj kurs maturalny z chemii online, gdzie materiał podzielony jest już na konkretne sekcje, dzięki czemu łatwiej go dopasować do harmonogramu dnia.

Pamiętaj jednak, by wyznaczać sobie realistyczne cele. Jeśli bowiem na powtórzenie dwóch trudniejszych tematów, zaplanujesz tylko godzinę, to z pewnością nie zdążysz, by nauczyć się wszystkich definicji i wzorów. Obowiązkowo znajdź także miejsce na odpoczynek i relaks, np. wycieczkę rowerową z przyjaciółmi czy spacer z psem, by dotlenić szare komórki, ale też odpocząć trochę od nauki.

Artykuł partnera

Gryfy, sztangi – co to i do czego służą

Gryfy to sprzęty sportowe wykorzystywane do treningów siłowych, zarówno w domowych jak i profesjonalnych siłowniach. Ich zamienna nazwa, która jest bardzo często wykorzystywana to właśnie sztangi. Dzięki zastosowaniu gryfów możemy wykonywać ćwiczenia na wiele partii mięśniowych naszego ciała. Ćwiczenia mogą być wykonywane, zarówno samym sprzętem czyli sztangą, ale także w akompaniamencie na przykład obciążenia żeliwnego w celu zwiększenia trudności.

 

Krótko o gryfach i ich rodzajach

Gryfy możemy podzielić na wiele kategorii i podkategorii, z których każdy ma możliwość znaleźć coś dla siebie. Każdy gryf posiada swoje zalety oraz wady, a także może być wykorzystywany do innych rodzajów ćwiczeń.

Przede wszystkim należy wymienić gryfy (sztangi) proste, które występują w wielu różnych długościach oraz średnicach. Najpopularniejsze z długości to:

 

Jeżeli, zaś chodzi o najczęściej wybierane średnice to będą to 25mm, 28mm oraz 30mm.

Kolejną kategorią gryfów będą gryfy łamane. W tej kategorii występują dwie podkategorie: lekko łamane oraz mocno łamane. Te gryfy wygięte są pod kątem 45 i 30 stopni licząc od osi gryfu. Gryfy lekko łamane to idealny wybór do treningów bicepsów i tricepsów dodatkowo stanowczo mniej obciążają nadgarstki, niż gryf mocno łamany. Ich długość to zazwyczaj 120 centymetrów co zapewnia komfort podczas ćwiczeń.

Ostatnim, ale najczęściej wybieranym rodzajem gryfów są oczywiście gryfy krótkie do hantli. Bez nich nie ma możliwości na złożenie zestawu hantli na przykład żeliwnych.

 

Gryfy proste, a łamane- główne różnice

Gryf prosty 180 centymetrów potocznie zwany sztangą 180 cm jest to długi, prosty pręt stalowy, dzięki któremu jesteśmy w stanie wykonać trening wielu partii mięśniowych w naszym ciele. Odpowiednio długa część na obciążenie w przypadku takich gryfów będzie świetną pomocą dla ludzi, którzy poszukują stałego progresu w swoich treningach. Gryf 180cm zapewni możliwość rozwoju, wygody oraz bezpieczeństwa podczas treningów.

Gryf lekko łamany 120 cm jest to z kolei sztanga, która mocno różni się od gryfu prostego 180cm. Przede wszystkim gryf łamany wygięty jest w kilku miejscach na gryfie. Taki zabieg został przeprowadzony przede wszystkim dlatego, aby był to sprzęt sportowy wygodny w przypadku treningów bicepsa i tricepsa, dodatkowo nie obciąża on, aż tak nadgarstków jak inne rodzaje sztang. Sztanga łamana jest krótsza przez co nie będziemy w stanie nałożyć na nią, aż tak dużych ilości obciążenia jak na gryf 180cm.

 

Jak dobrać odpowiednie ćwiczenia?

Ćwiczeń, które wykorzystują gryf prosty 180cm jest naprawdę dużo. Każde ćwiczenie może angażować inną partię mięśniową ciała, dzięki czemu gryf prosty 180 to świetny wybór.

Przede wszystkim trening z gryfem kojarzony jest z wyciskaniem na klatę i słusznie ponieważ jest to najpopularniejsze ćwiczenie z gryfem prostym. Wyciskanie może być wykonywane na ławce prostej oraz skośnej. Należy pamiętać, aby podchodzić do tego ćwiczenia z głową i zawsze znać swój limit (z czasem przesuwany coraz wyżej). Nie należy brać jak największej ilości obciążenia bez przygotowania. Ćwiczenie należy wykonywać dobrze technicznie, ponieważ to technika jest tutaj najważniejsza. Główną zasadą jest powolne opuszczanie gryfu z obciążeniem w dół i dość energiczne wyciskanie go do góry. Gryf prosty 180cm powinien być przyciągany do klatki piersiowej, nie do brzucha.

Kolejnym świetnym ćwiczeniem jest martwy ciąg. To ćwiczenie wzmocni Twoje mięśnie ud, pośladkowy wielki oraz prostownik grzbietu. W tym ćwiczeniu plecy także muszą być proste, nasze nogi powinny być lekko ugięte podczas podnoszenia gryfu prostego 180cm z podłoża ku górze. Ćwiczenie należy wykonywać poprawnie technicznie ponieważ jesteśmy w nim narażeni na kontuzje.

 

Ćwiczenia z gryfem lekko łamanym 120cm

Gryf lekko łamany 120cm zwany potocznie gryfem łamanym to sprzęt sportowy, który dzięki swojej budowie najczęściej wybierany jest do treningów bicepsów oraz tricepsów. Zamiana gryfu prostego na lekko łamany do trenowania tych partii mięśniowych praktycznie od razu doda odpowiedni bodziec naszym mięśniom. Jest to spowodowane tym, że gryf łamany bardziej angażuje wybrane mięśnie co daje lepsze efekty.. Bardzo dużym atutem przy treningu na przykład bicepsów jest także to, że gryf lekko łamany w o wiele mniejszym stopniu obciąża nadgarstki, dzięki czemu ryzyko kontuzji jest stanowczo mniejsze. Przykładowymi ćwiczeniami jakie możemy wykonywać z gryfem lekko łamanym to uginanie ramion ze sztangą, wypychanie sztangi wąsko, wymachy gryfem przed siebie w pozycji stojącej. W każdym z tych ćwiczeń należy pamiętać o odpowiedniej postawie oraz technice ruchów. Standardowo plecy powinny być proste, a nasze ruchy powinny angażować tylko mięśnie, które w danym momencie trenujemy.

Pomimo głównego celu gryfu lekko łamanego czyli treningu bicepsów i tricepsów możemy z nim wykonywać także ćwiczenia innych partii mięśniowych jak plecy, brzuch, nogi i inne.

 

Podsumowując, jeżeli interesuje nas intensywny trening całego ciała najlepszym wyborem będzie gryf prosty 180cm, który zostanie wzbogacony o gryf lekko łamany 120cm – zapewni on dodatkową intensywność treningu dla poszczególnych partii mięśniowych. Wybór obu tych sprzętów sportowych zapewni stały progres siłowy oraz ciągłą poprawę sylwetki.

Artykuł zewnętrzny

Polecane

Popularne

Serwisy

Blackwall