RSS

Obozy żeglarskie dla młodzieży

Każdy człowiek ma w sobie…

Poliwęglan komorowy i płyta akry…

Poliwęglan komorowy i pły…

Czy wybór perfum powinien być de…

Wybór odpowiedniej nuty z…

Fundusze ETF jako opłacalny spos…

Inwestowanie długotermino…

Życiodajne Procesy W Inżynierii …

Istnieje wiele zjawisk, k…

Jak budować relacje z klientem B…

Dbałość o długotrwałe…

Czym jest inflacja i jak duży wp…

Pojęcie inflacji jest pow…

Tu opłaca się sprzedać włosy!

O tym rzeczywiście mówi s…

USG jamy brzusznej - na czym pol…

USG brzucha. Czym jest ba…

Energia Kundalini

Wiele osób spotyka się z …

«
»

Filmy 360 ich – zastosowanie i potencjał

Filmy 360 to stosunkowo nowa technologia, jednak znajduje szerokie zastosowanie w wielu aspektach naszego życia. Na początek przyjrzyjmy się technologii powstawania filmu 360.

Czym są filmy 360 i jak powstają.

Film 360 to podobna zasada jak film 2d. Kilkadziesiąt obrazów na sekundę, które szybko zmieniając się przed naszymi oczami dają wrażenie płynności.

Filmy 360 ich – zastosowanie i potencjał

Jednak w przypadku filmu 360 obraz ten nie jest jedynie płaskim wycinkiem ekranu a otacza nas z każdej strony. Jak to możliwe?

Obraz w filmie 360 nagrany jest przy użyciu specjalnej kamery sferycznej, która rejestruje wszystko to co znajdzie się w jej polu widzenia. Dzięki temu mamy wrażenie fizycznego przebywania w środku nagranej sceny. Po założeniu gogli VR czujemy się jakbyśmy dokładnie byli w tym miejscu, które oglądamy. Możemy się po nim swobodnie rozglądać.

Możliwe jest również specjalne przygotowanie filmu 360 w taki sposób, byśmy mogli się po nim poruszać. Technologia tworzenia filmów 360 mocno się rozwija. Co chwila powstają nowe rozwiązania przesuwające granicę tego co możliwe.

Potencjał wykorzystania filmów 360 jest olbrzymi. Obszary, w których nasi klienci wykorzystują tworzone przez nas filmy sferyczne to:

  • Szkolenia dla przemysłu 
  • Szkolenia dla firm
  • Rozwiązania dla medycyny
  • Wirtualne zwiedzanie obiektów
  • Wirtualne prezentacje architektoniczne
  • Transmisje VR na żywo
  • Rozwiązania marketingowe i sprzedażowe VR
  • Wdrożenia i onboarding

 

Wykorzystując filmy 360 w marketingu mamy tą pewność, że przekaz jaki kierujemy do odbiorcy zostanie w pełni zapamiętany. Osoba mająca na głowie gogle VR jest w pełni odłączona od rozpraszających bodźców świata realnego. Po założeniu gogli wirtualnej rzeczywistości jej dwa najważniejsze zmysły poznawcze, czyli wzrok i słuch są w pełni przeniesione do świata VR. Dzięki temu mamy pewność, że osoba ta w pełni skupia się na kierowanych do niej treściach. Przekaz, który do niej kierujemy nie umknie, a trafi wprost do jej umysłu. To w dzisiejszych czasach rzadka sytuacja, ponieważ człowiek korzysta z mediów w sposób nieuporządkowany i chaotyczny. Przeglądamy smartfona a w tle „leci” telewizor. Jedziemy autobusem i nie zwracamy uwagi na reklamy w przestrzeni miejskiej. Słuchamy radia w samochodzie, dzieląc naszą uwagę między to co widzimy na drodze, a to co słyszymy z radia.

Nasza uwaga jest przyzwyczajona do podzielności i ignorowania treści. W przypadku wirtualnej rzeczywistości nie mamy podzielności, ponieważ tylko 1 medium oddziałuje na naszą psychikę.

 

Przykłady wykorzystania filmów 360 przez naszych klientów:

Przemysł to branża, która skutecznie wykorzystuje i wdraża nowe technologie. Dla klientów z branży przemysłowej często realizujemy rozwiązania szkoleniowe VR wykorzystujące filmy 360. Osoba szkoląca się, oglądając taki film może poznać tajniki obsługi sprzętu czy zorientować się np. w najważniejszych kwestiach dotyczących zasad bezpieczeństwa obowiązujących w firmie.

Realizowaliśmy również filmy 360 dla klientów przemysłowych, które przenosiły do świata wirtualnego ich zakład produkcyjny celem prezentacji potencjału firmy na zagranicznych targach.

Innym ciekawym przykładem jest transmisja zabiegu medycznego jaki mieliśmy przyjemność realizować z klientem z branży medycznej. Projekt objęty jest umową o poufności, natomiast opiszemy o ogólnikowo. Kamera 360 znajdująca się w szpitalu na sali operacyjnej, poprzez odpowiednią infrastrukturę transmitowała obraz do gogli VR zlokalizowanych w różnych częściach Polski. Dzięki temu rozwiązaniu możliwe było zdalne przeszkolenie osób w dobie pandemii Covid-19.

Warto również wspomnieć o potencjale wykorzystania filmów 360 w marketingu. Zrealizowany przez nas wiele lat temu projekt VR dla Mitsubishi Motors pozwalał na wirtualną przejażdżkę samochodem, który nie był jeszcze dostępny w salonie. Jednak wrażenie było takie jakbyśmy faktycznie siedzieli w prawdziwym samochodzie i poruszali się w nim jako kierowca.

Potencjał filmów 360 jest duży i stale rośnie. Coraz więcej klientów wykorzystuje technologię filmową 360 po to, by skutecznie podnosić sprzedaż, zwiększać kompetencje pracowników i podnosić efektywność działania firmy.

 

EPICVR.pl tworzymy filmy 360

Artykuł partnera

Polecane

Popularne

Serwisy

Blackwall