Jak budować relacje z klientem B2B?
Promocje konsumenckie w sektorze B2B
Podtrzymywanie więzi z klientem odbywa się za sprawą marketingu relacji, co najczęściej znajduje wyraz w organizowaniu promocji konsumenckich. Najpopularniejsze formy promocji to konkursy, loterie promocyjne oraz programy lojalnościowe i partnerskie.
Dużą popularnością w sektorze B2B cieszą się programy lojalnościowe. Wskazują na to badania – prawie 70% firm B2B deklaruje modyfikację obecnego programu dla klientów lub wprowadzenie nowego.
Marketing relacji w nowoczesnej formie
Nawet jeśli Twoja firma dysponuje już programem lojalnościowym, warto upewnić się, czy jest on zgodny z aktualnymi trendami. Wymagania klientów dynamicznie się zmieniają, a firmy, które chcą budować trwałe relacje biznesowe, muszą wychodzić naprzeciw tym oczekiwaniom. O jakich konkretnie trendach mowa?
Obecnie większość firm B2B udostępnia klientom nowoczesne aplikacje lojalnościowe. Dzięki nim możliwa jest spersonalizowana komunikacja marketingowa, co przekłada się na realny wzrost sprzedaży. Za sprawą aplikacji mobilnej możesz ponadto pozostawać w bezustannym kontakcie ze swoimi kontrahentami, przypominając im regularnie o usługach lub produktach, które oferujesz.
Na potrzeby programu lojalnościowego warto również stworzyć angażujący mechanizm grywalizacji. W ten sposób firmy podtrzymują zaangażowanie klientów, dla których zdobywanie punktów lub gratisów staje się wciągającą formą rozrywki na kształt gry komputerowej.
Podsumowanie
Angażujące promocje konsumenckie to doskonały sposób na budowę relacji z klientem. W sektorze B2B wysoką skutecznością cieszą się przede wszystkim programy lojalnościowe. Oczywiście pod warunkiem, że zadbasz o atrakcyjną formę takiego rozwiązania.
Jeśli zastanawiasz się, jak budować relacje z klientem w przypadku Twojej firmy, skonsultuj się z profesjonalną agencją. Przy czym warto wybrać firmę, która specjalizuje się w marketingu relacji i ma doświadczenie w organizowaniu różnego rodzaju akcji promocyjnych.
Artykuł sponsorowany