RSS

Kredyt na Chwilówki: Praktyczne …

Chwilówki - dla jednych s…

5 pomysłów na spędzenie wolnego …

Po ciężkim tygodniu inten…

USG jamy brzusznej - na czym pol…

USG brzucha. Czym jest ba…

Życiodajne Procesy W Inżynierii …

Istnieje wiele zjawisk, k…

Pozbądź się błędów tradingowych,…

Czy jesteś jednym z tych …

16 kroków do miliona

Aby zostać milionerem i o…

A miało być tak pięknie

Biznes w internecie kusi …

Kary za niezgodne z prawem eksmi…

Właściciel kamienicy pryw…

Skarga wierzyciela na czynności …

Wierzyciel, który prowadz…

Kurzajka na stopie przyczyny i l…

Sporym problemem, który d…

«
»

Sport to zdrowie

Powiadają, że sport to zdrowie a aktywność fizyczna jest sposobem na wiele dolegliwości. Stwierdzenie popularne i mające w sobie wiele z prawdy, choć istnieją pewne przeciwskazania do uprawiania sportu i nie zawsze musi wyjść na zdrowie. W tym artykule chcemy krótko się zastanowić nad tym czy ruch to zdrowie, a jak tak to jakie argumenty za tym przemawiają.

Wpływ sportu na zdrowie

Większość z nas w swoim życiu uprawiała jakiś sport z chęci, próby przełamania rutyny, presji rówieśniczej albo chęci poprawy sylwetki. Słowa Hipokratesa, które dzisiaj skracane są do frazy sport to zdrowie mają swoje podłoże w aspektach fizycznych, ale zahaczają również o podłoże psychiczne.

Kult perfekcyjnej sylwetki nie jest już tak popularny jak jeszcze parę lat temu, niemniej zdrowe działa kojarzone jest ze szczupłymi osobami (nie chudymi) i jest to w pełni uzasadniona interpretacja stanu zdrowia, oczywiście gdy patrzymy na ogół, bo poszczególne jednostki mogą cierpieć na choroby niepozwalające im przytyć.

Obecne czasy to czasy „siedzące człowieka” niektórzy z nas mają bardzo pasywny tryb pracy i funkcjonowania przez resztę dnia. Coraz mniejsza ilość ruchu odbija się negatywnie na naszych organizmach co często zauważamy z opóźnieniem. Liczba osób otyłych rośnie w drastycznym tempie, zależność jest prosta im bogatsze społeczeństwo tym więcej otyłych ludzi porusza się po ulicach.

Fakty są takie, że sport jest zdrowym, tylko wtedy, gdy uprawia się go z głową. Nie każda dyscyplina sportowa ma tak samo pozytywne działanie na organizm człowieka i nie każdy sport powinny uprawiać wszystkie osoby. Nasze organizmy są różne, a różnorakie choroby skutecznie potrafią eliminować nas z pewnych aktywności ruchowych.

Występują również różne formy treningu, w uproszczeniu można mówić o wytrzymałościowym oraz siłowym. Jeden skupia się na nabieraniu siły, drugi na wydolności organizmu. Oczywiście istnieje możliwość połączenia obu aspektów, czyli silnego i wydolnego organizmu, ale nigdy nie uzyska się w danym aspekcie mistrzostwa, dlatego poszczególne dyscypliny sportowe mają specjalne plany treningowe skupiające się głównie na rozwoju partii mięśni potrzebnych w danej dyscyplinie sportowej.

Jednak większość z nas to amatorzy, jakie korzyści może dać nam sport? Wiele, podstawowym jest likwidacja tkanki tłuszczowej, a raczej pomoc w jej likwidacji, gdyż tutaj bez diety się nie obędzie. Zresztą dieta odgrywa kluczową rolę dla zdrowia naszego ciała. Sport jest zdrowiem dlatego, że pozwala również zadbać o prawidłowy przepływ krwi, ogranicza ryzyko występowania zawałów czy zmniejsza ciśnienie krwi.

Lepsze funkcjonowanie organizmu ma pozytywny wpływ na działanie naszej psychiki. Świadomość, że jesteśmy zdrowi, mamy siłę wykonać wszystkie czynności w ciągu dnia, a wejście na czwarte piętro nie jest dla nas wyprawą na Rysy pozwala z uśmiechem stawać przed kolejnymi wyzwaniami. Sport powoduje wydzielanie się endorfin, co jak wiadomo ma przełożenie na pozytywny stan ducha. Zajrzyj na stronę: https://justworkout.pl

Należy jednak zaznaczyć, że są pewne przeciwskazania przed uprawianiem sportu, głównie zdrowotne. Różne choroby wykluczają aktywność fizyczną, problemy z sercem czy płucami mogą na stałe wykluczyć nas ze świata sportu. Niektóre osoby posiadają tzw. „delikatne kości” i bardzo łatwo się uszkadzają co również utrudnia regularne trenowanie.

Niezależnie od tego, sport to zdrowie i powinien być uprawiany nawet w minimalnym aspekcie, każdego dnia. Nikt nie każe trenować godzinę dziennie, wyjście na spacer, praca w ogródku czy 30 minut rozciągania będą miały pozytywny wpływ dla naszego ciała, które nam za to podziękuje długą i bezproblemową pracą.

Polecamy stronę: https://jakublenart.pl

Artykuł partnera

https://www.blackwall.pl/ubrania-na-wakacje-4-rzeczy-ktore-musisz-spakowac/

https://www.blackwall.pl/jakie-akcesoria-fryzjerskie-sa-niezbedne-w-profesjonalnym-salonie/

https://www.blackwall.pl/rowerem-wzdluz-baltyku-poznajemy-trase-velo-baltica/

https://www.blackwall.pl/czy-alkomat-elektrochemiczny-jest-lepszy-od-polprzewodnikowego/

Polecane

Popularne

Serwisy

Blackwall