RSS

Jakie akcesoria fryzjerskie są n…

Prowadzenie salonu fryzje…

Sport to zdrowie

Powiadają, że sport to zd…

Tu opłaca się sprzedać włosy!

O tym rzeczywiście mówi s…

Kary za niezgodne z prawem eksmi…

Właściciel kamienicy pryw…

Marketing w internecie to podsta…

Marketing w internecie to…

Jak inwestować w akcje podczas h…

Hossa to okres na rynku, …

Najczęstsze wskazania do wykonan…

Bark jest jednym z na…

Darmowe ogłoszenia - czy warto z…

Darmowe ogłoszenia nieruc…

Praca opiekunki za granicą: wady…

Ile osób, tyle opinii…

Czy wybór perfum powinien być de…

Wybór odpowiedniej nuty z…

«
»

Czym są strategie marketingowe ATL i BTL? Kiedy je stosować?

Terminy above the line i below the line pojawiły się w marketingu w latach pięćdziesiątych. Wprowadziły podział w mediach, za pomocą których przekazywano komunikat promocyjnych. Rozwój technologii i kanałów emisji sprawił, że czasem trudno jest dopasować środek do jednej z tych dwóch kategorii.

Definicje

ATL to strategia marketingowa, w ramach której wykorzystywane są tradycyjne media – telewizja, radio, prasa, wszelkie formy reklamy zewnętrznej i wewnętrznej. Przekazy w ramach działań above the line nie mają spersonalizowanej formy. Trudno jest więc określić, kim jest odbiorca komunikatu promocyjnego.

Wśród form strategii above the line warto wskazać m.in.:

  • pocket media,
  • sales promotion,
  • sponsoring,
  • direct marketing, sampling,
  • sprzedaż bezpośrednią.

Strategia BTL jest mniej konwencjonalna niż metoda ATL. Działania marketingowe w ramach tej koncepcji są skierowane do konkretnego klienta.

Różnice

Określenia ATL i BTL powstały od sposobu klasyfikowania kosztów oraz zysków przez firmę Procter&Gamble w połowie lat 50. ubiegłego wieku. Przenosząc to na rzeczywistość funkcjonowania agencji mediowej: to, co wpływa na przychód, zapisywane jest „nad kreską”, natomiast pozostałe pozycje – niezwiązane z reklamą w mediach – notowane są „pod kreską”. Różnice pomiędzy obiema strategiami są dość płynne. Analitycy przewidują, że za kilka lat pojęcia te staną się tożsame. Obecnie działania promocyjne ukierunkowane na konkretnego odbiorcę zaliczane są do działań w ramach BTL. Strategie zasięgowe określa się natomiast jako zabiegi ATL.

Dość popularnym środkiem, wykorzystywanym w działaniach below the line, są powiadomienia web push. Popularne przeglądarki często jednak blokują notyfikacje, co stanowi duże utrudnienie dla właścicieli e-sklepów oraz wydawców. Odpowiedzią na ten problem jest AdPop. Narzędzie to, odróżnieniu od powiadomień web push (które działają offsite), opiera się na technologii website layerów, które działają onsite – pozwala to zniwelować problem porzuconych koszyków. Jest to również świetna alternatywa dla popularnych bannerów.

Rozwój technologii w znacznym stopniu przyczynił się do zatarcia granicy między ATL i BTL. Sytuacja ta stworzyła również potrzebę zdefiniowania nowej formuły, określanej jako through the line. TTL oznacza koherencję strategii BTL i ATL.

Artykuł partnera

https://www.blackwall.pl/hosting-wordpress/

https://www.blackwall.pl/lokalne-seo-i-google-ads-sekret-szybkich-efektow-w-marketingu-malej-firmy/

Polecane

Popularne

Serwisy

Blackwall